ORGACOM ORGACOM ORGACOM ORGACOM ORGACOM
» 2002: De Inkijk / SOLD | » 2002: Commitment |
 

2002: Eerste Hulp Bij Inrichting (E.H.B.I.)

In opdracht van het Centraal Museum verbeeldt Orgacom de manier waarop bewoners van Leidsche Rijn (de grootste Nederlandse VINEX-locatie) keuzes maken met betrekking tot de inrichting van hun woning. Het Orgacom-project EHBI, Eerste Hulp Bij Inrichting, sluit aan bij een tentoonstelling over binnenhuisarchitectuur in het Centraal Museum. Orgacom wordt gedurende het project gehuisvest in het opblaasbare Rietveldpaviljoen van René van Engelenburg. De bewoners van de Leidsche Rijn hebben een rol in de concepten die Orgacom bedenkt. Bijvoorbeeld: de 'Ideaal wonen-strippenkaart' waarmee bewoners kunnen shoppen bij Utrechtse interieurarchitecten of de organisatie van een super Garage Sale van meubels in heel Leidsche Rijn.

» Sterrenstelsel, LETS Utrecht


» Vrouwkje

» Archined.nl


Artikel Elle Wonen
 Door Ineke Schwartz
download nederlands document: » Artikel Elle Wonen
24Kb.doc

Artikel Archined
 Door Erik Stekelenburg
download nederlands document: » Artikel Archined
15Kb.doc

Verhaal
 Door Vrouwkje
download nederlands document: » Verhaal
29Kb.doc

Verslag Ideaal Wonen
 Door Orgacom aan Fonds BKVB
download nederlands document: » Verslag Ideaal Wonen
692Kb.doc

Persbericht  
download nederlands document: » Persbericht
26Kb.doc

 

2002: De Inkijk / SOLD

Een kunstverzamerlaar kan tien uur spreektijd met Orgacom kopen in de vorm van een tien-strippenkaart. Ieder uur staat in het teken van een verschillende gespreksvorm: social talk, onenigheid, verificatie, brainstorm, bekentenis, zakelijk gesprek, dialoog, debat, roddel en grappen. Als de koper de strippenkaart gebruikt zetten Elias en Teike hun handtekeningen op de gebruikte uren. Pas als de kaart vol is, beschouwt Orgacom het kunstwerk als af. De dialoog-strippenkaart is geëxposeerd in de 'Inkijk' van S.K.O.R. tijdens de expositie 'Ideas for Living' samengesteld door Jan-Willem Poels. Voor de Christie's veiling Sold (4,5 en 6 oktober 2002) georganiseerd door Jim Beard Gallery Foundation, stelt Orgacom één dialoog-strippenkaart beschikbaar voor de verkoop.



Christie's catalogue text

download engels document: » Christie's catalogue text
11Kb.doc

 

2002: Commitment

Voor de tentoonstelling 'Commitment' maakt Orgacom een aantal badges waarop Voor de tentoonstelling 'Commitment' maakt Orgacom een aantal badges waarop verschillende types kunstpubliek zijn gedrukt. De verschillende types staan vermeld op een poster bij de ingang van de tentoonstelling. Bezoekers mogen aan de hand van de poster één type uitzoeken. Ze krijgen daarna een badge met daarop de naam van het type en een karakteristiek citaat uit een interview (Metropolis M project) van iemand die model staat voor het desbetreffende type. Orgacom wil met dit werk de samenstelling van het kunstpubliek zichtbaar maken. Door de kleuren van de badges is van een afstand te zien of mensen met gelijksoortige motieven voor het bezoek van de tentoonstelling bij elkaar gaan staan of dat er veel mensen aanwezig zijn die met dezelfde motieven naar de tentoonstelling zijn gekomen.